مهاجرت استرالیا

اقامت و مهاجرت به استرالیا

مهاجرت استرالیا

اقامت و مهاجرت به استرالیا

شفل مناسب بعد از مهاجرت

شفل مناسب بعد از مهاجرت

یکی از اقدامات اولیه شما در بدو ورودتان به استرالیا یافتن شغل مناسب است. برای نیل به این مقصود داشتن مهارت و دانش کافی و همچنین توانایی شنیداری و گفتاری مناسب نقش کلیدی دارد. ابتدا باید در نظر بگیرید که در کدام ایالت و کدام شهر قصد اقامت دارید زیرا استرالیا بسیار پهناور است.با درنظر گرفتن این امر راه های زیر را امتحان کنید:

۱.موسسات کار یابی که اگر ویزای PRداشته باشید میتوانید با مراجعه به آنها و ثبت نام و ارائه گزارش از نوع فعالیتها و تخصص خود روی کمک آنها حساب باز کنید که یکی از فعالترین آنها که سر تاسر استرالیا فعالیت میکند را میتوانید درآدرس www.ames.net.au پیدا کنید در ضمن این AMESبا AMES ی که در زمینه language فعالیت میکند متفاوت است. 

۲.از طریق سرچ در سایت www.jobsearch.com.au که اطلا عات خوبی میتوانید پیدا کنید. 

۳.از طریق راهنمایی دوستان و اشنایانی که به محیط و موقعیتهای محلی آشنایی کافی دارند. 

۴.از طریق مراجعه مستقیم به صاحبان مشاغل با مراجعه به سایت www.whitepage.net.au میتوانید بدون نیاز به بودن در استرالیا به آدرسها و تلفن های آنها دسترسی پیدا کنید .

پیشنهاد میشود با مرا جعه به سایتهای فوق مهارت خود را در استفاده از امکانات انها افزایش دهید .با نحوه نوشتن رزومه آشنا شوید و یک رزومه کامل از خود اماده کنید و پس از مهاجرت به استرالیا اول از همه محل ثابت زندگی خود را مشخص کنید زیرا استرالیا پهناور است و شما نیاز دارید که محل کارتان به محل زندگیتان حداقل فاصله را داشته باشد و در انتخاب محل زندگی و کار حتما"نزدیک بودن آنها به ایستگاه های مترو و اتوبوس را در نظر بگیرید زیرا شما حداقل ۴الی ۵ ماه بعد از ورود به استرالیا قادر به خرید اتومبیل و رانندگی با سبک و قانون متفاوت از ایران خواهید بود.


نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی در استرالیا



نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی در استرالیا


اگر صرفا علاقه مند به دریافت  بورس هستید بایستی دقت داشته باشید که شرایط اخذ بورس بسیار سخت بوده و بایستی از دانشگاههای درجه یک فارغ التحصیل شده و علاوه بر داشتن معدل بالا سابقه تحقیقاتی مناسبی نیز داشته باشید. دقت فرمایید که بورس در مقطع کارشناسی و ارشد در حد بسیار بسیار محدود بوده و بیشتر بورسها در مقطع دکتری ارائه داده می شود.البته عموما تمام پرونده های دکتری برای بورس بررسی می شود. در اینجا سعی شده تا بورسیه هر یک از دانشگاه ها شرح داده شود. در آخر هر صفحه منبع آن ذکر شده که می توانید به مراجعه به منبع اصلی اطلاعات به روز و کامل تر را بیابید.

به طور کلی بورسیه در استرالیا چند نوع می باشد:

  • بورسیه دولت استرالیا: دولت استرالیا چندین بورسیه برای دانشجویان خارجی قرار داده است که معمولا دانشجویان ایرانی را شامل نمی شود. این بورسیه ها عبارتند از: ALA, Ausaid, ADS,...
  • بورسیه دولت ایران: اطلاعات این بورس را در سایت وزارت علوم ایران می توانید ببینید.
  • بورسیه دانشگاه ها و دانشکده های استرالیا: هر دانشگاه و هر دانشکده سهمیه خاص بورسیه دارد. این نوع بورس بسیار در استرالیا رایج است. هر دانشکده سالانه تعدادی دانشجو را برای رشته های خاص بورس می کند. 
  • بورسیه موسسات و سازمان ها و افراد خاص: این بورس از طرف برخی افراد ثروتمند یا نامدار یا از طرف برخی سازمان ها مانند بانک ها به دانشجویان اهدا می شود. معمولا بورسیه خوابگاه ها از این نوع هستند.

اطلاعات مهم

* بهتر است بدانید در استرالیا بورسیه الزاما به معنای پرداخت تمامی هزینه های زندگی دانشجویی و شهریه دانشجویی نیست. بسته به شرایط دانشجو بورسیه می تواند متفاوت باشد.برخی تنها شهریه دانشگاه و گاهی تنها کسری از شهریه دانشگاه را پرداخت می کنند و برخی تنها هزینه های زندگی را می پردازند. در یک بورسیه ی کامل، شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی، رفت و آمد و هزینه سفر پرداخت می شود. در اینجا توضیح مختصری درباره انواع بورس شرح داده شده است.

* آنچه در دانشگاه های استرالیا رایج است پرداخت هزینه هایی به صورت هدیه به دانشجویان می باشد. این هزینه ها معمولا از 5000$ تا 10000$ صرفا برای یک ترم یا گاهی چند ترم می باشند. این کمک هزینه ها بسیار رقابتی هستند و بر اساس صلاحیت دانشجویان اهدا می گردند.

* دانشجویان ایرانی بیشتر موفق به دریافت بورسیه IPRS می شوند که خاص دوره های تحقیقاتی ارشد و دکتراست و تقریبا در تمامی دانشگاه های استرالیا وجود دارد. این بورس هزینه تحصیل و بیمه دانشجویی را پوشش می دهد. دانشجویانی که این بورس را دریافت می کنند از طرف دانشگاه هزینه های زندگی آنها تقبل می شود. بنابراین IPRS تنها گزینه تمام بورس در استرالیا است که دانشجویان ایرانی می توانند اقدام نمایند. البته همانطور که در بالا ذکر شده، اقدام برای بورس بسیار سخت و رقابتی است. به علاوه بررسی پرونده های بروسیه بسیار زمان بر است و گاهی 1 سال به طول می انجامد. زمان ارسال مدارک بسیار مهم است.

* در صورتی که مایل به دریافت بورس در دوره تحقیقاتی هستید بهتر است بدانید در صورتی که روی تز پیشنهادی دانشگاه کار کنید امکان دریافت بورس را بالا برده اید تا اینکه تز شخصی خود را ارائه دهید و به دنبال استاد راهنما باشید.


مهاجرت به استرالیا

 


انواع ویزای اقامت استرالیا

انواع ویزای اقامت استرالیا

* گروه ویزاهای تجاری و سرمایه گذاری:


  ویزاهای این گروه به شما اجازه سرمایه گذاری در داخل خاک استرالیا را می دهند و معمولا با اعتبار 4 ساله صادر می شوند که در پاره ای از موارد نیز امکان تمدید آن به مدت 2 سال دیگر نیز وجود دارد و شخص متقاضی بایستی حداکثر تا 2 سال بعد از ورود اقدام به دائر نمودن تجارت موفق بنماید و چنانچه بتواند 2 سال موفقیت در تجارت مذکور نشان بدهد ، اقامت دائم استرالیا به ایشان و خانوداه اش تعلق می گیرد.


 ویزاهای این گروه شامل 3 نوع ویزا می باشد :


ویزای کلاس 188  یا    (Business Innovation and Investment (Provisional) (subclass 188

ویزای کلاس 888  یا    (Business Innovation and Investment (Permanent) (subclass 888 

ویزای کلاس 132  یا    (Business Talent (Permanent) (subclass 132 

از موارد ذکر شده فوق معمولا مورد اول به دلیل شرایط ساده تر مورد نظر اکثر متقاضیان می باشد .


برای اخذ این ویزا ( ویزای کلاس 188 ) شما بایستی حائز شرایط زیر باشید :


1. داشتن موافقت حمایت یکی از ایالات یا دولت های منطقه ای استرالیا .


2. داشتن کسب و کاری در کشور محل اقامت خود که در 2 سال مالی از 4 سال مالی قبل از اعلام درخواست ویزا، گردش مالی سالانه ( فروش)  این کسب معادل پانصد هزار دلار استرالیایی (AUD 500.000 ) بوده و شما صاحب آن کسب باشید.


3. داشتن اموال و دارایی شخصی و تجاری ،  معادل هشتصد دلار استرالیایی (AUD 800.000 ) ،  که به طور قانونی به دست آمده باشد. این دارایی ها می تواند مجموع دارایی های شما و همسرتان باشد.


4. کسب امتیاز لازم برای اقدام بر اساس سیستم امتیازی بندی جدید.


5. داشتن آمادگی برای انتقال مبلغ ذکر شده در بند 3 در مدت 2 سال پس از ورودتان به استرالیا در جهت راه اندازی کسب مورد نظرتان .


6. سن شما بایستی از کمتر از 55 سال باشد .


7. توانایی زبان انگلیسی شما بایستی در حد IELTS 5 باشد. (در صورت تمایل به پرداخت هزینه های آموزش زبان انگلیسی در استرالیا دیگر نیازی برای ارائه مدرک IELTS  نخواهید داشت).


* گروه ویزاهای تحصیلی:


این گروه از ویزاها شامل ویزاهای موقت می باشند که برای شخص متقاضی و حسب مورد برای یکی از والدین ایشان صادر می گردد و دارنده ویزا می تواند به تحصیل در استرالیا در مقاطع مختلف مبادرت ورزد .


در اکثر موارد دانشجو می تواند پس از اتمام تحصیلات درخواست اقامت دائم نماید.


ویزای دانش آموزی- ویزای کلاس 571    

این ویزای برای دانش آموزان و محصلین در نظر گرفته شده است و تا سن 18 سالگی که موفق به اخذ دیپلم دبیرستان گردد اعتبار داشته و تمدید خواهد شد . بدیهی است استطاعت مالی برای پرداخت هزینه ها و داشتن هزینه اولیه در حساب بانکی از شرایط این ویزا می باشد.


ویزای گاردین- ویزای کلاس 580

این ویزا برای پدر یا مادر یا قیم دانش آموز زیر 18 سال در نظر گرفته شده است که می تواند دانش آموز را تا قبل از سن 18 سالگی در استرالیا همراهی نماید و پس از آن بایستی از استرالیا خارج شود مگر آنکه حسب قوانین آن روز شرایط اقدام برای ویزای دیگری را داشته باشد.


ویزاهای دانشجویی کلاس 573 

این نوع ویزا برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. تمام کسانی که می خواهند برای مقطع لیسانس - فوق لیسانس و یا دکتری اقدام کنند از گروه ویزایی استفاده  می کنند . فردی که تمایل به تحصیل در استرالیا را دارد بایستی :


1: از سلامت کامل جسمی برخوردار باشد.


2: دارای مدرک زبان انگلیسی IELTS Academic  با نمره میانگین 6.5 بوده به نحوی که هیچ نمره ای زیر 6 نداشته باشد و یا بتواند مدرک IBT)TOEFL ) با نمره 90 ارائه نماید .


3 : اثبات داشتن توانایی مالی برای تحصیل و زندگی در استرالیا به مدت حداقل 18 ماه . این مبلغ عددی حدود 90 میلیون تومان ( برای 1 نفر ) خواهد بود که بایستی به مدت سه ماه درحسابی موجود باشد و بعد از آن قابل برداشت است. توضیح اینکه شخص ثالث نیز به شرط داشتن این مبلغ در حسابش می تواند اسپانسر شما بشود.


شهریه های دانشگاههای استرالیا در سال بین 12000 تا 32000 دلار استرالیا می باشد که این مبلغ با توجه به مقطع تحصیلی، دانشگاه مورد نظر و رشته تحصیلی متغییر خواهد بود .


دانشجویان در حین تحصیل هفته ای 20 ساعت اجازه کار نیمه وقت دارند. و در صورت متاهل بودن همسر ایشان نیز حسب مورد اجازه کار نیمه وقت یا تمام وقت را خواهد داشت.


 * گروه ویزاهای موقت و توریستی ( ویزاهای کلاس 600 ):


ویزای توریستی ( Tourist Stream ) 

این نوع ویزا برای افرادی در نظر گرفته شده است که قصد سفر به استرالیا برای مدت کوتاه را دارند و هدف سفر آنها گردشگری است. مدت اقامت در استرالیا با این نوع ویزا یک تا سه ماه میباشد. عموماً افرادی حایز امتیاز برای این ویزا می شوند که 1: سفرهای خارج از کشور زیادی خصوصاً سفرهای خارج از کشور زیادی خصوصاً به اروپا داشته باشند. 2: متاهل باشند. 3: در استرالیا اقوام نزدیکی داشته باشند که اقامت یا شهروندی استرالیا را دارا باشند. 


ویزای دیدار با اقوام درجه یک ( با اسپانسرشیپ ) ( Sponsored Family Stream ) 

این نوع ویزا برای افرادی در نظر گرفته شد ه است که اقوام درجه یک در استرالیا دارند که این اقوام بایستی ثابت کنند که در دو سال گذشته در استرالیا اقامت یا شهروندی داشته ، گردش مالی خوبی دارند ، به دولت مالیات پرداخت کرده اند ، و ضمانتی معادل 10.000 دلار در بانک سپرده بگذارند که مسافر سر موقع به ایران  برمی گردد.


ویزای بیزینس موقت،کوتاه مدت ( Business Visitor Stream ) 

این ویزا برای یک بار و معمولا به مدت یک ماه اعتبار دارد و عموماً برای شرکت در سمینارها، نمایشگاهها ، کنفرانس ها و امتحانات در نظر گرفته شده است.


 * ویزای موقت کار بر اساس تخصص و مهارت – ویزای کلاس 457  


این ویزا برای اشخاصی است که در یکی از مشاغل آمده در لیست اصلی اداره مهاجرت استرالیا دارای شغلی هستند که دولت استرالیا نیز آنها را تایید کرده است و از طرفی یک کارفرما در استرالیا نیز ایشان را رسما استخدام نموده است . بدینسان شخص متقاضی می تواند به مدت حداکثر 4 سال در خاک استرالیا بماند و برای آن کارفرما کار کند.


 * ویزای والدین ( اقامت دائم ) – ویزای کلاس 143


این ویزا یا اقامت دائم برای والدینی در نظر گرفته شده است که نیمی از فرزندانشان در استرالیا اقامت دایم یا شهروندی دارند. به عنوان مثال والدینی که 4 فرزند دارند حداقل باید 2 فرزند آنها مقیم یا شهروند استرالیا باشند و اگر 5 فرزند دارند حداقل باید 3 فرزند آنها اقامت دایم یا شهروندی استرالیا را داشته باشند.


 * ویزای همسری - ویزای کلاس 309


این نوع ویزا برای افرادی در نظر گرفته شده است که با شخصی ازدواج نموده اند که مقیم یا شهروند استرالیا می باشد. متقاضی در صورتی که دو سال با همسرش در زندگی کند ، اقامت دائم استرالیا را دریافت خواهد نمود.

* ویزای فرزند - ویزای کلاس 101


این نوع ویزا برای فرزندانی در نظر گرفته شده که پدر یا مادری با اقامت دایم یا شهروندی استرالیا دارند. متقاضی باید زیر 18 سال سن داشته باشد و در صورتی که بالای 18 سال داشت، دانشجوی تمام وقت و مجرد بوده و ثابت کند که وابسته به پدر یا مادر است.


 * ویزای آخرین بازمانده- ویزای کلاس 115


این نوع ویزا برای افرادی در نظر گرفته شده که تمامی خانواده درجه یک ایشان مقیم استرالیا بوده و هیچ فرد یا وابسته ای در ایران نداشته باشند.

   

 * ویزای کارفرمای معین- ویزاهای کلاس 186 و 187


این ویزا برای افرادی در نظر گرفته می شود که کارفرمایی در استرالیا ایشان را رسما استخدام نموده اند . در صورتیکه آن کارفرما تجارت موفقی داشته باشد و دولت به ایشان اجازه استخدام نیروی کار خارجی را بدهد و همچنین مهارت یا تخصص متقاضی نیز توسط انجمن های مربوطه ارزیابی شود ، اداره مهاجرت استرالیا به متقاضی اقامت دائم اعطا خواهد نمود.


 * پناهندگی


پناهندگی بدترین و خطرناکترین راه ورود به استرالیا می باشد ، هر ساله تعداد زیادی از هموطنان به امید زندگی بهتر ، جان خود و خانواده اشان را برای رسیدن به این کشور از مبادی غیر رسمی و بطور غیر قانونی ، به خطر می اندازند .

مهاجرت کاری به استرالیا

مهاجرت کاری به استرالیا

 

مرسوم ترین راه مهاجرت به استرالیا ویزای تخصص و مهاجرت کاری به استرالیا می باشد. به این معنا که این راه سهل می باشد، زیرا استرالیا به دنبال مهاجرانی است که بتوانند در گسترش این کشور نقش مفید و موثری را اجرا نمایند. همچنین اداره مهاجرت به استرالیا هر سال لیستی از مشاغل لازم در استرالیا را ابلاغ می کند (لیست کشوری و ایالتی) تا در بازار کار تعادل برقرار نماید. به طور مختصر، اگرچه استرالیا به طور مستمر در حال پذیرش مهاجر است، لیکن وجود علاقمندان زیاد، امر مهاجرت به استرالیا را سختتر و زمانبرتر کرده است. چنانچه مایلید به استرالیا مهاجرت کاری داشته باشید اطمینان حاصل نمایید که اطلاعات کاملی در خصوص با چالش های مهاجرت به استرالیا دریافت کرده اید و از مشاوره مهاجرتی مناسب استفاده نمایید. در این جا مختصری از اطلاعات مهاجرت کاری استرالیا و ویزای تخصص را برای شما قرار داده ایم تا در صورت علاقه مندی با ما تماس بگیرید و از اطلاعات دقیق و جزئی کارشناسان ما بهره مند شوید.


شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای تخصص استرالیا :


1.سن بیشتر از 18 سال و کمتر از 45 سال.

2.رشته  باید در لیست مهارت های لازم استرالیا موجود باشد

3.کسب امتیاز لازم در امتحان IELTS

4.حداقل1 سال سابقه کار در رابطه با رشته از 24 ماه قبل از اقدام برای مهاجرت


شیوه های مهاجرت از طریق تخصص 


1. مهاجرت افراد متخصص مستقل : این ویزا، ویزای اقامت دائم می باشد.

2. مهاجرت اشخاصی که از حمایت ایالتی برخوردارند :این ویزا نیز ویزای اقامت دائم می باشد

3. مهاجرت به روش حمایت مناطق خاص این ویزا، ویزای مشروط سه ساله می باشد.


میزان علاقه متقاضیان مهاجرت به استرالیا و شرایط آن واقعا به طرز فزاینده ای در حال افزایش است لذا تصمیم گرفتیم در باب ویزای استرالیا از طریق کار یا همان skilled workerاسترالیا تمام شرایط را برای شما عزیزان شرح دهیم . نکته حائز اهمیت این است که شما بدانید شرایط ویزای کار استرالیا بسیار در حال تغییر است و اگر بخواهیم واقع بینانه در مورد ویزای کار استرالیا سخن بگویم بایستی به این نکته اشاره کنیم که اساسا ویزای استرالیا در سالهای گذشته مدام سخت گیرانه تر شده و شرایط ورود هر روز برای سیل اشخاصی که در حال مهاجرت هستند مشکل تر می گردد .


دقت بفرمایید اقدام برای استرالیا این ریسک را دارد که پیش از اینکه شما مدارک را جهت صدور ویزا ارسال دارید ، قوانین ویزای مذکور تغییر یابد و کلا شما با این حالت مواجه شوید که وقت و سرمایه را صرف نموده اید اما قانون تغییر کرد اما در کنارش این خوبی را هم دارد که اگر جهت استرالیا اقدام کنید ویزای کار کشوری را اخذ نمودید که امکانات بالایی دارد و تشنه نیروی کار می باشد .


به هر حال هر اقدام حقوقی میتواند هم نقاط ریسک هم نقاط قوتی را داشته باشد و ویزای استرالیا و مهاجرت به استرلیا از طریق ویزای کار نیز از این حالت مستثنی نیست .

در بین ویزاهای skilled worker   در استرالیا زیر گروه های متفاوتی وجود دارد که ما در ذیل به بعضی از آنها می پردازیم :


زیر گروه ۱۸۹ بهترین حالت ویزا برای کسانی است که اقامت دائم بگیرند زیرا شخص می تواند انتخاب کند کدام ایالت را برود و از ابتدا برای اقامت دائم اقدام میکند ، در واقع اگر امتیاز شما برای مهاجرت به استرالیا از طریق این ویزا صورت گیرد خود میتواند نقطه مثبتی باشد زیرا این ویزا یکی از بهترین انواع ویزا برای کسانی است که میخواهند جهت استرالیا و مهاجرت کاری و اقامت آن اقدام نمایند .


در مقابل زیر گروه ۱۹۰ است که که فقط استانی که اسپانسر شما شده ، شما به آنجا میتوانید مهاجرت کنید و وقتی ویزا را گرفتید باید به همان ایالت بروید البته در اینجا شما امکان انتخاب بین چند ایالت و نه همه ایالات را دارید .در ساب کلاس ویزای ۱۹۰ از دو سال ویزایی که به شخص اعطا میشود اگر شخص یک سال کار کند ، به وی اقامت دائم اعطا میشود. بنابراین این ویزا مانند ویزای قبل از ابتدا ویزای اقامت محسوب نمی شود. در این حالت در دوسال اول باید در ایالتی که شما را اسپانسر کرده  اقامت کنید. البته در آن  ایالتی که اسپانسر شما شده ، هر جایی که بخواهید میتوانید اقامت کنید و از نظر محدوده هیچ محدودیتی نخواهید داشت. بعد از زیر گروه ۱۸۹که بهترین زیر گروه در مهاجرت کاری به استرالیا است ، این زیر گره ۱۹۰ بهترین زیر گروه به جهت مهاجرت می باشد .


زیر گروه بعدی ، زیر گروه ۴۸۹ می باشد ، این ویزایی است که یک ایالت باید اسپانسر شما شود که ایالت شما انتخابی نیست و داخل این ایالت شما باید در منطقه ای خاص اقامت کنید . در ویزای قبلی شما چند گزینه برای اسپانسر شدن دارید اما در این زیر گروه شما فقط یک ایالت را میتوانید انتخاب کنید و در ضمن بعضی موارد و برای امتیاز بیشتر حتی منطقه اقامت شما با انتخاب دولت است و شما نمیتوانید هر محدوده ای را انتخاب کنید. این ویزا ۴ ساله است و یک لیستی وجود دارد که شما در کدام منطقه باید کار کنید .در این نوع ویزا هم شما باید از چهار سال ۲ سال را کار کنید تا ویزای اقامت دائم شما تمدید شود.


فرق اساسی ۱۹۰ با ۴۸۹ در این است که شما در اولی قدرت انتخاب دارید بین چند ایالت اما در ۴۸۹ شما  قدرت انتخاب بین چند ایالت را ندارید .

ارزیابی مدارک تحصیلی در استرالیا

نخستین گام برای اقدام ویزای 189 استرالیا، ویزای 190 استرالیا و ویزای 489 استرالیا، ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی در استرالیا است.

 ارزیابی مدارک تحصیلی در استرالیا توسط سازمانی است که دولت استرالیا برای رسیدگی به این موضوع اختصاص داده است. به عبارتی این ارزیابی تایید می کند که تحصیلات، تجربه و سابق ی کاری متقاضی با شغلی که برای مهاجرت انتخاب نموده است، همخوانی دارد.متقاضی مهاجرت، باید نتیجه ارزیابی مدارک خود را به درخواست ویزای خود، هنگام لاج کردن پرونده، ضمیمه کند.

هر یک از موسسات اسس کنند مدارک در استرالیا، معیارها و استانداردهای متفاوتی برای ارزیابی ملاک خود قرار می دهند. مدت زمان اعتبار نتیجه ارزیابی، تا تاریخ انقضای مندرج در آن یا سه سال از تاریخ صدور است. (هر کدام که زودتر اتفاق بیفتد).

در صورتی که تمایل به دریافت مشاوره در خصوص ارزیابی مدارک تحصیلی در استرالیا برای مهاجرت به استرالیا دارید، با ویزا موندیال تماس بگیرید.  چه نهادی مسوول ارزیابی مدارک برای مهاجرت به استرالیا است؟ در جدول شغل های مورد نیاز دولت استرالیا (SOL)  و همچنین  شغل های ایالتی مورد نیاز دولت استرالیا(CSOL) ، نام سازمان مربوط به رسیدگی به هر ردیف شغلی نوشته شده است. هر یک از این موسسات، قوانین، مراحل، زمان بندی و هزینه های خاص خود را دارند. 

  چگونه مدارک و سوابق ارزیابی می شود؟ 

در اکثر موارد، تحصیلات بالاتر از دیپلم برای گرفتن نتیجه مثبت در ارزیابی مورد نیاز است. در تعداد کمی از مشاغل نیز، سابقه کار مرتبط بالا، می تواند جایگزین مدرک شود. هر کدام از سازمان ها، مشخص می نمایند که برای ارزیابی مثبت در شغل مورد نظر، نیاز به ارایه ی چه مدارکی می باشد. لازم به ذکر است وظیفه سازمان ارزیابی، تنها ارزیابی مدارک متقاضی است و به هیچ عنوان، این موسسات مشاوره در زمینه اخذ شغل و یا پیدا کردن آن برای متقاضیان انجام نمی دهند و نسبت به روند انجام امور مربوط به ویزا، هیچ توصیه و راهنمایی انجام نمی دهند. 

  هزینه ی ارزیابی مدارک برای مهاجرت به استرالیا: هزینه ی ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی، بین 500 تا 800 دلار، و هزینه ارزیابی مشاغل فنی و حرفه ای، 2200 دلار استرالیا می باشد.  

 مدت زمان ارزیابی مدارک برای مهاجرت به استرالیا: مدت زمان رسیدگی به مدارک و اعلام نتایج بسته به سازمان مربوطه متفاوت است و معمولا بین 1 تا 4 ماه متغیر است.   ارایه ی بیش از یک گواهی ارزیابی مدارک: هر متقاضی باید هنگام دریافت دعوتنامه دولت استرالیا، تنها برای یک شغل انتخابی در لیست ها، درخواست ویزا بدهد. اگر چه وی مختار است مدارک خود را برای هر چند شغل مختلف که مایل است، ارزیابی نماید، اما نهایتا، باید یکی از شغل ها را انتخاب کند و امکان تغییر شغل، بعد از ارایه درخواست ویزا ندارد.