مهاجرت استرالیا

اقامت و مهاجرت به استرالیا

مهاجرت استرالیا

اقامت و مهاجرت به استرالیا

خدمات سنترلینک استرالیا

خدمات سنترلینک استرالیا

یک نهاد دولتی می باشد که وظیفه آن دادن کمکهای مالی و خدماتی به افراد مورد نیاز جامعه برای افزایش سطح کیفیت زندگی و درآمد در جهت یکسان سازی افراد جامعه در مقایسه با یکدیگر می باشد.

این نهاد به طرق زیر کمکهای مالی را انجام می دهد:

1- سرپرست:

اگر در خانواده شما افراد سالمند یا از کار افتاده هستند و شما در انجام امور روزمره زندگی به آنها خدمت و کمک می کنید ، دولت استرالیا از طریق این اداره به شما کمک مالی می کند.

معمولا حقوق افراد بزرگسال که بی کار هستند 27 تا 250 دلار می باشد اگر شما خود را به عنوان فرد خدمت دهنده به فرد سانحه دیده یا از کار افتاده معرفی کنید دولت مبلغی بالغ بر 100 دلار اضافه به شما پرداخت می کند.

  ادامه مطلب ...

درباره استرالیا بیشتر بدانیم

استرالیا

استرالیا با مساحتی برابر ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ کیلومتر مربع یکی از وسیعترین کشورهای دنیا ( رتبه ششم ) و با جمعیتی حدود 20 میلیون نفر در نیمکره جنوبی واقع است.

استرالیا از شش ایالت و دو قلمرو ( قلمروها اختیارتی کمتر از ایالتها دارند ) تشکیل شده است.

ایالات و قلمروهای استرالیا

NSW - نیو ساوت ولز بامرکزیت سیدنی 
QLD - کوئینزلند با مرکزیت بریزبن
SA - استرالیای جنوبی با مرکزیت آدلاید
TAS - تاسمانی با مرکزیت هوبارت
VIC- ایالت ویکتوریا با مرکزیت ملبورن
WA - استرالیای غربی با مرکزیت پرت 
NT - قلمرو سرزمین شمالی با مرکزیت داروین 
ACT - سرزمین پایتخت استرالیا شامل شهر کانبرا و اطراف آن.

××× اطلاعات بیشتر در جغرافیای استرالیا ، شهرهای استرالیا

زبان و خط استرالیا

زبان مردم استرالیا انگلیسی با گویش استرالیایی است و اختلاف بسیار کمی بین گویش مردم مناطق مختلف وجود دارد. زبانهایی مانند ژاپنی در بین مهاجران استرالیا کم و بیش رواج دارد.

خط رایج در استرالیا انگلیسی است.

سیاست و حکومت در استرالیا

1- بالاترین مقام : ملکه انگلستان

مردم استرالیا در نوامبر سال 1999 میلادی با اکثریت قاطع ( 82 درصد ) قیومیت ملکه انگلستان بر استرالیا را به رسمیت شمردند.

2- جانشین ملکه فرماندار کل استرالیا است که فرماندار سایر ایلات و قلمروهای استرالیا را تعیین میکند

3- پارلمان استرالیا : از دو مجلس سنا و نمایندگان تشکیل شده است.

4- دستگاه قضایی : دادگاه عالی استرالیا

5- احزاب : احزاب قدرتمند استرالیا عبارتند از : حزب لیبرال استرالیا ، حزب کارگر استرالیا و حزب سبز

فرهنگ، هنر و ورزش

از آنجاییکه بیشتر ساکنین استرالیا ، نوادگان مهاجرین اروپایی و بالاخص انگلستان هستند فرهنگ غالب مردم این سرزمین غالبا اروپایی اروپایی است . دولت استرالیا منابع مالی زیادی را در حوزه فرهنگ صرف میکند. سالنهای تئاتر و گالری ها و ساختمانهای هنری متعدد جذابیتهای فرهنگی زیادی را به استرالیا بخشیده است.

ورزش در استرالیا به یک سبک زندگی مبدل شده است و بطور جدی پیگیری میشود. استرالیا یکی از کشورهای مدال آور در مسابقات المپیک است. برگزاری دو دوره مسابقات المپیک ( المپیک ۱۹۵۶ ملبورن و المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ) در این کشور خود گویای اهمیت ورزش برای مردم این سرزمین است. ملبورن به عنوان پایتخت ورزشی استرالیا هر ساله میزبان مسابقات بین المللی تنیس آزاد است که یکی از ۴ گرنداسلم تنیس است و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

موسیقی ، هنر ، تلوزیون و سینما ، رقص ، نمایش و تئاتر از دیگر جاذبه های فرهنگی استرالیا محسوب میشود که علاقمندان پرشماری دارد.

اقتصاد استرالیا

استرالیا کشوری ثروتمند با اقتصادی مبتنی بر توان بخش خصوصی و تولید ناخالص داخلی نسبتا بالا است. بر اساس امار 2013 مردم استرالیا از نظر میزان متوسط ثروت پس از سوئیس ثروتمندترین مردم دنیا هستند.

××× اطلاعات بیشتر در اقتصاد استرالیا ، بازار کار و کاریابی در استرالیا

مهاجرت به استرالیا

استرالیا به سبب برخورداری از وضعیت اقتصادی مناسب و بازار کار پویا، سطح زندگی و رفاه بالا و جاذبه های گردشگری بسیار ، یکی از مقاصد مهم مهاجرتی است. اطلاعات جامع و کاملی درباره مسائل مرتبط با مهاجرت استرالیا در همین سایت وجود دارد که میتونید آنها را مطالعه نمایید.

ویزای اسکیل ورکر استرالیا

ویزای توریستی استرالیا

ویزای خویشاوندی استرالیا

روشهای مهاجرت به استرالیا

انواع ویـزاهای سرمایه‌گذاری در استرالیا

ویزاهای جدید سرمایه گذاری استرالیا در ۳ گروه زیر تقسیم بندی شده اند:


گروه اقامت موقت ۴ ساله ویزای سرمایه گذاری استرالیا – ساب کلاس ۱۸۸ (قابل تبدیل به ویزای اقامت دایم)

گروه اقامت دایم ویزای سرمایه گذاری استرالیا – ساب کلاس ۱۳۲

گروه اقامت دایم ویزای سرمایه گذاری استرالیا – ساب کلاس ۸۸۸ که مرحله دوم ویزاهای ۱۸۸ خواهد بود. ویزاهای ۸۹۰( اقامت دایم مستقل ) و ۸۹۲ (اقامت دایم اسپانسری ایالتی) نیز کماکان برای کسانی که با ویزاهای تجاری قبلی وارد استرالیا شده اند، موجود هست.

گروه اقامت موقت ۴ ساله ویزای سرمایه گذاری استرالیا – ساب کلاس ۱۸۸


گروه موقت ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا – ساب کلاس ۱۸۸ خود به ۳ زیر گروه به شرح زیر تقسیم بندی شده است:

  ادامه مطلب ...

انواع ویزای استرالیا

ویزای استرالیا و انواع آن

امروزه مهاجرت به دیگر کشورها، همگام با رشد فناوری و علم گسترش یافته و مردم در سراسر جهان به منظور ایجاد تغییر و تحـول و دستیابی به شرایط محیطـی و کاری بهتر اقدام به مهاجرت به سایر کشورهای جهان میکنند . بدیهی است هر چه میزان تخصص ، تحصیلات و مهارتهای فرد بالاتر باشد امکان پذیرش وی افزایش خواهد یافت

ویزای استرالیا و انواع آن

ویزای استرالیا

چنانچه قصد مهاجرت به استرالیا را دارید ، اندکی صبور باشید! بخش های مختلف سایت را بادقت مطالعه و اطلاعات بیشتری درباره تصمیم خود و شرایط اخذ ویزای استرالیا بدست آورید و توجه داشته باشید که مهاجرت به خودی خود یک هدف نیست .

ویزای اسکیل ورکر استرالیا

همانگونه که از نام این نوع ویزا آشکار است معیار ارائه و اخذ ویزا ، مهارتها و سطح تحصیلات متقاضی میباشد. بنابراین در پروسه یمهاجرت به استرالیا از طریق ویزای اسکیل ورکر و قبل از هر اقدامی ، شما باید ارزشیابی مثبت مدرک تحصیلی خود را از سازمان مربوطه ( هر رشته ی تحصیلی سازمان ارزیابی کننده مربوط به خود را دارد ) اخذ کرده باشید. در اداره ی مهاجرت استرالیا ابتدا باید مدرک تحصیلی و شغلی شما توسط سازمان مرتبط با رشته تحصیلی تان ارزشیابی شود که به این مرحله اسسمنت (Assessment) گفته می شود.

ویزای کلاس 189 استرالیا

این حالت از ویزای مهاجرت به استرالیا بهترین نوع ورود به استرالیا بوده چراکه شما از همان ابتدا با اقامت دائم وارد شده و به هیچ ایالت و شخص یا سازمانی وابسته نیستید ، بدیهی است شما در این حالت می توانید در هر کجای استرالیا که دوست داشته باشید ساکن شوید .  جهت مهاجرت به استرالیا از طریق مهارت و تخصص بایستی مجموع امتیازات شما به 60 برسد.

جهت آگاهی از امتیازات خود میتوانید از فرم ارزیابی آنلاین ویزای استرالیا استفاده نمایید.

برای آگاهی بیشتر درباره این نوع ویزا میتوانید توضیحات کامل را از طریق صفحه ویزای کلاس 189 استرالیا مطالعه نمایید.

ویزای کلاس 190 استرالیا

این نوع از ویزا در واقع یک ویزای امتیازی است . این ویزا مربوط به افرادی است که جهت مهاجرت به استرالیا می خواهند ازحمایت (اسپانسر) ایالتی برخوردار شوند. بسیار اتفاق می افتد که افراد متقاضی مهاجرت به استرالیا شرایط لازم و اولیه وامتیاز کافی را جهت اخذ اقامت دائم استرالیا ندارند . یکی از دلایل رایج که این افراد واجد الشرایط اخذ اقامت دائم به صورت مستقیم نمی باشند کمبود امتیاز و نرسیدن مجموع امتیازات آنها به 60 امتیاز است که این کمبود امتیاز می تواند به دلیل بالا بودن سن متقاضی یا ضعیف بودن وضعیت زبان انگلیسی یا نداشتن سابقه کار کافی و کمبود امتیاز مدرک تحصیلی است .

جهت کسب اطلاعات بیشتر صفحه ویزای کلاس 190 استرالیا را مطالعه نمایید.

ویزای کلاس 489 استرالیا

ویزای 489 ویزای اقامت موقت ایالتی 4 ساله ی استرالیا برای متقاضیانی است که نتوانسته اند از طریق ویزاهای تخصصی مستقل برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند. ویزای 489 در واقع یک ویزای امتیازی است. این ویزا ویزای اقامت موقت با قید و شرط استرالیا می باشد که برای 4 سال اقامت موقت استرالیا را به فرد متقاضی اعطاء می کند شرط صدور این ویزا تعهدی است که متقاضی به یکی از ایالت های استرالیا می دهد که به مدت 2 سال اول ورودش در آن ایالت خاص کار و زندگی کند.

برای آگاهی بیشتر صفحه ویزای کلاس 489 استرالیا را مطالعه نمایید.

ویزای توریستی استرالیا

همانطور که از نام این ویزا مشخص است ویزای توریستی استرالیا برای گردشگران خارجی در نظر گرفته شده است. چنانچه متقاضی این ویزا دارای اقوام درجه یک در استرالیا باشد گرفتن ویزای توریستی کاری آسان است ولی در غیر اینصورت اخذ این ویزا برای ایرانیان بسیار سخت است.

ویزای توریستی استرالیا از ویزاهای سخت دنیا محسوب می شود و برای گرفتن آن شما باید در پاسپورت خود حتما یک ویزای سخت مثل ویزای انگلیس یا ویزای شینگن داشته باشید. همچنین برای ویزای توریستی استرالیا متقاضی باید از نظر شرایط مالی و کاری در وضعیت خوبی باشد .و نیازمند ارائه سند ملکی به نام شخص متقاضی و ارائه گردش حساب بانکی و مانده حساب نسبتا بالا و مطلوب است.