مهاجرت استرالیا

اقامت و مهاجرت به استرالیا

مهاجرت استرالیا

اقامت و مهاجرت به استرالیا

جغرافیای اقتصادی استرالیا

استرالیا در سال 2006 سومین کشور توسعه یافته دنیا از نظر شاخص انسانی محسوب می شود.استرالیا کشوری پهناور با آب و هوای متنوع و منابع زیرزمینی سرشار است که با تکیه بر توانمدی های خود در زمینه کشاورزی و دامپروری توانسته است در صحنه اقتصاد بین المللی جایگاه مطلوبی بدست آورد


جغرافیای اقتصادی استرالیا

کشور استرالیا در سال 2009 با تولید ناخالص 819 میلیارد دلار ، بر اساس گزارش بانک جهانی در رده نوزدهم جهان قرار گرفته است و در سال مشابه ایران با تولید ناخالص 876 میلیارد دلار در رتبه هفدهم جهان بوده است . متوسط سرانه درآمد هر فرد استرالیایی 38500 دلار و هر ایرانی 12900 دلار بوده است . استرالیا طبق گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد در سال 2006 سومین کشور توسعه یافته دنیا از نظر شاخص انسانی محسوب می شود .

استرالیا کشوری پهناور با آب و هوای متنوع و منابع زیرزمینی سرشار است که با تکیه بر توانمدی های خود در زمینه کشاورزی و دامپروری توانسه است در صحنه اقتصاد بین المللی جایگاه مطلوبی بدست آورد.

استرالیا از دسته کشورهایی با اقتصاد آزاد می باشد و متوسط سرانه درآمودش از کشورهایی چون انگلستان ، فرانسه و آلمان بیشتر است . کانال سوئز نقش موثری در اقتصاد استرالیا دارد . زیرا از طریق این مسیر مواد اولیه چون پشم و گوشت به بازارهای اروپا راه می یابد.

اقتصاد استرالیا تا قبل از جنگ جهانی دوم ، وابسته به تولید مواد خام و صدور آن به خارج بود و پس از آن اتکای اقتصادی استرالیا به تولید فرآورده های کشاورزی کاهش یافت گرچه هنوز این کشور از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان فرآورده های کشاورزی است.

استرالیا بعد از جنگ جهانی دوم در برقراری ارتباط و انعقاد قراردادهای اقتصادی و سیاسی به ویژه با کشورهای هند و ژاپن موقعیت ویژه ای داشته است .همچنین از اعضای سازمان تجارت جهانی (WTO) است . 

واحد پول

پول رایج استرالیا دلار استرالیاست و هر دلار به صد سنت تقسیم می شود . هر دلار استرالیا حدود 3090 تومان ایران است . کد پولی کشور استرالیا (AUD) معمولا با علامت اختصاری $ و یا به صورت غیر رسمی AU$ نمایش داده می شود.

عضویت در سازمان های اقتصادی بین المللی

استرالیا عضو سازمان های اقتصادی متعددی از جمله : سازمان هماکاری های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (APEC) ، سازمان تجارت جهانی (WTO) و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD).

واردات و صادرات

اعم اقلام صادراتی این کشور ، محصولات کشاورزی ، زغال ، طلا ، پشم ، گندم ، گوشت ، شکر ، لبنیات ، گاز طبیعی ، سنگ آهن و تجهیزات حمل و نقل است . بزرگترین بازارهای صادراتی استرالیا شما کشورهای ژاپن ، چین ، امریکا ، کره جنوبی و نیوزیلند است که در این میان ، ژاپن سهم عمده ای در خرید این محصولات دارد.

واردات عمده استرالیا عبارتند از : ماشین و تجهیزات حمل و نقل  ،مواد غذایی ، کامپیوتر ، ماشین های اداری ، تجهیزات مخابراتی ، نفت خام و مواد نفتی می باشد و کشورهای امریکا ، چین ، ژاپن ، سنگاپور و آلمان سهم بیشتری را در این میان داشته اند.

منابع استرالیا

استرالیا از کشورهای مهم تولید کننده مواد کانی و فلزی بشمار می رود . منابع سرشار زغال سنگ سیاه و قهوه ای ، آهن ، نیکل ،  مس ، ماسه معدنی ، منگنز ،  اورانیوم ، الماس ، روی ، طلا و نقره دارد . استخراج این منابع استرالیا را بصورت یکی از کشورهای اصلی تامین کننده مواد خام درآورده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.