مهاجرت استرالیا

اقامت و مهاجرت به استرالیا

مهاجرت استرالیا

اقامت و مهاجرت به استرالیا

جامعه استرالیا

دانستن و فهمیدن سنت ها و قوانین استرالیائی به شما کمک می کند که خود را با زندگی در جامعه استرالیا وفق دهید.اولین ساکنین استرالیا ابرجینی ها و مردمان جزیره تُرس استریت و 40.000  سال پیش و یا احتمالأ 60000 سال پیش در استرالیا ساکن بوده اند. مردمان بومی استرالیا اعتقادات معنوی مخصوص به خود را دارند، حرمت برای زمین، فرهنگ غنی و گوناگون، و سنت هنری که یکی از قدیمی ترین سنت آن هاست.


استرالیا یک جامعه است که چند فرهنگی بودن جامعه را قبول می کند و دارای مردمانی است که از فرهنگ ها و اقوام مختلف هستند. استرالیایی ها از کشورهای بسیار مختلفی آمده اند. نزدیک به 44 درصد از مردم استرالیایی یا یکی از والدین آنها در خارج از این کشور تولد یافته اند. با آنکه انگلیسی زبان رسمی این کشور است، در استرالیا مردم به بیش از 260 زبان ازجمله زبان های بومی سخن می گویند. مردم استرالیا از ادیان بسیار گوناگونی نیز پیروی می کنند.


در استرالیا هرکس در چارچوب قانون آزاد است تا فرهنگ و سنت های دینی خود را ابراز و بدان عمل نماید. هر کسی می تواند در جامعه مشارکت و به عنوان یک استرالیایی به آن تعلق داشته باشد. نخست ممکن است شما به این گوناگونی یا شمول اجتماعی عادت نکرده باشید. اما اگر شما به دیگران، عقایدشان و سنت های آنان احترام می گذارید این احتمال وجود دارد که شما در زندگی نوین خویش موفق شوید.


پوشش در استرالیا


جامعه استرالیا گوناگون است. تنوع لباسی که مردم می پوشند منعکس کننده این گوناگونی است. برای راحتی یا بسته به شرایط اقلیمی و موقعیت اجتماعی، بسیاری از مردم لباس های غیر رسمی و عادی به تن می کنند. بسیاری هم لباس های سنتی خود را که ممکن است جنبه مذهبی یا فرهنگی داشته باشد می پوشند.


در باره نحوه لباس پوشیدن مقررات معدودی وجود دارد با آنکه برای کار یا رفتن به مجامعی خاص ممکن است پوشیدن لباس مخصوصی ضرورت داشته باشد.لباس درمهاجرت به استرالیا برای مثال، به خاطر رعایت ایمنی هنگام ورود به بناهای در دست ساخت بایستی کلاه ایمنی بر سر و پوتین ایمنی در پا داشت و پلیس، ماموران نظامی و کارکنان برخی از مؤسسات بایستی لباس یونیفرم بپوشند.


باشگاه ها و سالن سینما ها و سایر جاها ممکن است از مراجعین بخواهند تا لباس تمیز و مرتب در بر و کفش مناسب به پا کنند.


مردها و زنها ممکن است لباس هایی بپوشند که تمامی بدنشان را نپوشاند. این در کشورهای غربی امری عادی است و این بدین معنی نیست که می خواهد جلب توجه کنند.

ملاقات با مردم استرالیا


هنگام ملاقات برای اولین بار رسم متداول در استرالیا این است که با دست راست به یکدیگر دست بدهند. محاوره در جامعه استرالیا مردم در ملاقات اول یکدیگر را درآغوش نگرفته و از بوسیدن یکدیگر خودداری می کنند.


بسیاری از استرالیایی ها در اولین ملاقات دوست ندارند که در مورد مسائل خصوصی نظیر سن، وضعیت تاهل، فرزندان یا درآمد از آنها سؤال بشود. رسم استرالیائی ها در محیط کار این است که معمولا یکدیگر را با نام کوچک صدا کنند.


بسیاری از مهاجرت به استرالیا به چشمان فردی که با او صحبت می کنند نگاه می کنند و این به معنای احترام گذاشتن می باشد و نیز نشان دهند که به صحبت ها گوش می دهند


سر و صدا در استرالیا


در جامعه استرالیا ویژه ای برای جلوگیری از سر و صدای بیش از حد وجود دارد. مقررات مربوطه در ایالات و مناطق مختلف متفاوت است و همچنین بستگی به منطقه بندی خاص هر محل دارد که جزو منطقه تجاری ، صنعتی یا مسکونی باشد. به طور کلی همسایه ها سرو صداهائی را که گهگاه پیش می آید تحمل می کنند و نیز درباره اینگونه سر و صدا ها می توانند با یکدیگر گفتگو کنند. مهاجرت به استرالیا لیکن چنانچه سرو صدا در استرالیا مداوم باشد و یابیش از حد بوده یا در شب و دیر وقت باشد ، ممکن است موجب شکایت به شهرداری ، مقامات کنترل سرو صدا در ایالت یا مناطق و یا شکایت به پلیس شود.

گام به گام شرایط مهاجرت به استرالیا

مراحل مختلف مهاجرت به استرالیا:
۱- انتخاب Occupation مناسب متناسب با شغل خود از لیست SOL 
۲- بررسی سازمان ارزیابی متناسب با Occupation انتخابی 
۳- آماده سازی نامه سابقه کار متناسب با Occupation شما 
۴- جمع آوری مدارک مورد نیاز سازمان ارزیابی و ارسال مدارک به سازمان مربوطه 
۵- محاسبه امتیازات و بررسی مجدد شرایط مهاجرت شما و پر کردن فرم EOI 
۶- بررسی اسپانسرهای ایالتی و جمع آوری داده های مورد نظر ایالت انتخابی 
۷- ثبت آنلاین اسپانسری 
۸- انتظار جهت دریافت اسپانسری و گرفتن Invitation 
۹- ثبت پرونده در سایت سازمان مهاجرت و آپلود داکیومنت های شما در سایت 
۱۰- مشخص شدن Case Officer و پاسخگویی به سئوالات احتمالی او 
۱۱- Checking های مختلف از جمله سابقه کار و ... 
۱۲- ارائه نمره آیلتس همراه 
۱۳- انجام آزمایش های مدیکال و گرفتن عدم سوء پیشینه 
۱۴- Visa 

دلایل مهاجرت به استرالیا

دلایل مهاجرت به استرالیا

دستیابی به شغل دلخواه با درآمد مناسب و برخورداری از رفاه بیشتر در زندگی از جمله عوامل اصلی مهاجرت است و استرالیا با رشد اقتصادی قابل توجه ، برخورداری از خدمات درمانی ، بیمه و تامین اجتماعی مناسب و بازار کاری پویا هر ساله پذیرای حدود یکصد هزار مهاجر است. در زیر عوامل و علل مهاجرت به استرالیا را به اختصار توضیح خواهیم داد.

اقتصاد استرالیا

- استرالیا کشوری توسعـه یافته با اقتصادی متکی بر بازرگانی و کشاورزی است.

- استرالیا یکی از بزرگترین تامین کنندگان مواد اولیه و انرژی ( زغال سنگ ) جهان است.  افزایش قابل توجه تقاضای مواد خام توسط کشورهایی همچون چین و هند، به صعود درآمدهای استرالیا منجر شده و رشد اقتصادی آن را در سال های اخیر به طرز کم سابقه ای تقویت کرده است.

- استرالیا بزرگترین صادرکننده سنگ آهن و پشم و صاحب بزرگترین شرکت معدنی «بی .اچ. پی بیلیتون» دنیاست.

- تحولات اقتصادی آمریکا در سالهای اخیر تاثیرات بسیار زیادی بر اقتصاد استرالیا داشته است و ایالات متحده به عنوان یک واردکننده بزرگ مواد خام، تجارت عظیمی با کشور استرالیا دارد.

- رشد تولید فولاد جهان به واسطه تقاضای چین و نیاز بالا به دو ماده اولیه این صنعت ( سنگ آهن و زغال کک ) را سبب شده و استرالیا به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده این دو ماده، بیش ترین درآمد را در میان کالاهای دیگر، از این دو کسب می کند.

- طلا یکی دیگر از مهمترین منابع صادراتی استرالیا است.

موارد فوق تنها بخشی از توانای های اقتصادی استرالیا است و با توجه به سایر ظرفیتهای اقتصادی استرالیا ، کارشناسان چشم انداز روشنی را برای اقتصاد استرالیا در سالهای آتی متصورند.

رفاه و سطح زندگی در استرالیا

بسیاری از شهرهای استرالیا جزو بهترین شهرهای دنیا میباشند. به گزارش اکونومیست و در سال 2008 شهرهای ملبورن، پرت، آدلاید و سیدنی ( دوم، چهارم، هفتم و نهم ) جزو بهترین و قابل زندگی ترین ( از نظر رفاه ) شهرهای جهان میباشند.

برخورداری شهروندان استرالیا از خدمات درمانی، بیمه و تامین اجتماعی مناسب از جمله موارد موثر در تعیین میزان رفاه زندگی محسوب میشود.

آزادی ادیان

در استرالیا دین از حکومت جدا بوده و طبق قانون، دین و مذهب آزاد است و هر کس می‌تواند آئینهای ویژه دینی خود را بدون محدودیت آزادانه پیگیری کند.

بازار کار در استرالیا

استرالیا یک کشور در حال توسعه است و با توجه به وسعت و جمعیت کمی که دارد از بازار کار بسیار قوی برخوردار است.

یکی از امکانات بسیار مطلوب برای مهاجرت به استرالیا، جذب نیروی متخصص ( ویزای اسکیل ورکر استرالیا ) از میان مهاجرین می‌باشد و به همین دلیل است که افراد متخصص و دارای سابقه کار به راحتی می‌توانند شرایط زندگی خود را با مهاجرت به استرالیا تغییر داده و در کشوری با شرایط اقتصادی بهتر زندگی کنند. بازار کار در استرالیا