مهاجرت استرالیا

اقامت و مهاجرت به استرالیا

مهاجرت استرالیا

اقامت و مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص

قوانین مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص Skilled Visa  از سال 2012 به بعد شاهد تغییرات اساسی بوده است که ما در این قسمت سعی میکنیم این تغییرات را به صورت خلاصه ارائه دهیم:


ویزای مهارتی 189 ( ویزای 175 سابق)

یکی از رایج ترین راههای مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص اخذ ویزای 189 می باشد و برای اخذ این نوع ویزا باید حداقل 60 امتیاز از جدول امتیازبندی سال 2011 استرالیا را کسب کنید که شامل موارد مختلفی مانند سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار، میزان آشنایی با زبان انگلیسی می باشد. همچنین شرایط عمومی اخذ ویزای مهارتی 189 عبارتند از سن زیر 50 سال، تسلط به زبان انگلیسی و تخصص درشغل های مورد نیاز استرالیا (SOL) که در لیست انتخابی مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار دارند و دارای امتیاز های متفاوتی هستند، لازم به ذکر است این لیست هر سال توسط سازمان مهاجرت استرالیا تغییر میکند.


با مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص ( ویزای مهارتی 189) شما شانس این را خواهید داشت که برای خود و خانواده تان که در پرونده شما ذکر شده اند اقامت دائم استرالیا دریافت کنید و از امتیازات زیر برخوردار شوید:

  

کار و زندگی در هر جای استرالیا به صورت دائمی

تحصیل در مدارس و دانشگاه های استرالیا مانند یک فرد استرالیایی و با هزینه کم

استفاده از خدمات رایگان پزشکی و دارویی

دریافت بیمه بیکاری و بازنشستگی

درخواست برای پاسپورت استرالیا

مدت زمان اعتبار ویزای مهارتی 189 : اخذ این ویزا به منزله اقامت دائم در استرالیا به صورت نامحدود می باشد. همچنین ویزای مهارتی 189 اجازه مسافرت و ورود به استرالیا به مدت 5 سال را شامل می شود.


ویزای  اسپانسر ایالتی 190

یکی دیگر از انواع مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص با ویزای اسپانسر ایالتی 190 است که مشابه با ویزای تخصصی 189 می باشد با این تفاوت که برای اخذ این نوع ویزا شما نیازمند به دریافت اسپانسرشیپ از یکی از ایالتهای استرالیا هستید که بر طبق آن تعهد می کنید که به مدت 3 سال در آن ایالت کار و زندگی کنید. اخذ اسپانسرشیپ ایالتی دارای 5 امتیاز در جدول امتیازبندی می باشد و برای کسانی که موفق به کسب 60 امتیاز نشده اند می تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین نکته مثبت ویزای اسپانسر ایالتی 190 نسبت به ویزای تخصصی 189 زمان به مراتب کمتر برای بررسی پرونده و اخذ ویزا می باشد.


ویزای موقت ایالتی 489

ویزای موقت ایالتی 489 یک ویزای 4 ساله است که جایگزین مناسبی برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص می باشد که موفق به اخذ ویزای تخصصی نشده اند. در این نوع ویزا داشتن اسپانسرشیپ ایالتی دارای 10 امتیاز می باشد و برای متقاضیان با امتیاز کمتر از 60 بسیار مفید است. با اخذ ویزای موقت ایالتی 489 و پس از 2 سال اقامت و حداقل 12 ماه کار در ایالت مربوطه می توانید برای اقامت دائم استرالیا اقدام نمایید. همچنین اگر پس از 4 سال همچنان شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم استرالیا را نداشته باشید امکان تمدید ویزا برای شما وجود خواهد داشت. امتیازاتی که با اخذ ویزای موقت ایالتی 489 به دست خواهید آورد عبارتند از:


زندگی، کار و تحصیل به مدت 4 سال در ایالت مربوطه

اجازه کار و زندگی برای همراهان شما

آسان تر کردن روند اخذ اقامت دائم برای شما و همسر و فرزندان

برای اخذ ویزای موقت ایالتی 489 شما باید 60 امتیاز از جدول امتیازبندی را کسب کنید و در ابتدا برای دریافت ضمانت ایالتی خود از ایالت مربوطه اقدام نمایید و پس از اخذ ضمانت پروسه اخذ ویزای خود را آغاز کنید. لازم به ذکر است که پروسه اخذ ویزای موقت ایالتی 489 به مراتب کوتاه تر از ویزای تخصصی می باشد.


ویزای موقت ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه های خاص

این نوع ویزا به فارغ التحصیلان دانشگاه های مورد تایید استرالیا در کشورهای مختلف که در رشته های مورد نیاز استرالیا تحصیل کرده اند اجازه کار 18 ماهه اعطا می کند که در طول این مدت می توانند در استرالیا مسافرت، کارو تحصیل کنند و هر زمان که توانستند امتیازات لازم برای مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص را کسب کنند برای اقامت دائم اقدام نمایند. دانشگاه های ایران که شامل این ویزا می شوند دانشگاه تهران و دانشگاه امیرکبیر می باشند و فارغ التحصیلان این دو دانشگاه در صورتی که فارغ التحصیل یکی از رشته های مهندسی مورد نظر استرالیا باشند و از زمان فارغ التحصیلی آنها کمتر از 2 سال گذشته باشد می توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند. نکته شایان ذکر این ویزا این است که متقاضیان نیاز به تکمیل فرم امتیاز بندی ندارند و تنها مدارک مورد نیاز دیگر را باید ارائه دهند، همچنین پروسه اخذ این ویزا کوتاه تر از اخذ اقامت دائم می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.