مهاجرت استرالیا

اقامت و مهاجرت به استرالیا

مهاجرت استرالیا

اقامت و مهاجرت به استرالیا

زندگی در استرالیا

زندگی در استرالیا


بسیاری از هموطنان ایرانی ممکن است این سئوال را در ذهن داشته باشند که استرالیا چگونه کشوری است؟ آیا در مقایسه با ایران زندگی بهتری خواهند داشت؟ آیا درآمد بیشتری کسب می کنند؟ آیا در استرالیا در رفاه بیشتر هستند؟


در پاسخ به این سئوالات باید اذعان داشت که استرالیا کشور خوبی است و به معنای حقیقی کشوری چند فرهنگی است. از برخی جهات در مقایسه با ایران مردم از رفاه بیشتری برخوردار هستند. مردم آزادند آنگونه که دوست دارند زندگی کنند و بر اساس اعتقاد مذهبی یا غیر مذهبی اشان در چارچوب قانون رفتار کنند.

  ادامه مطلب ...

مهاجرت کاری به استرالیا

مهاجرت کاری به استرالیا


مرسوم ترین راه مهاجرت به استرالیا ویزای تخصص و مهاجرت کاری به استرالیا می باشد. به این معنا که این راه سهل می باشد، زیرا استرالیا به دنبال مهاجرانی است که بتوانند در گسترش این کشور نقش مفید و موثری را اجرا نمایند. همچنین اداره مهاجرت به استرالیا هر سال لیستی از مشاغل لازم در استرالیا را ابلاغ می کند (لیست کشوری و ایالتی) تا در بازار کار تعادل برقرار نماید. به طور مختصر، اگرچه استرالیا به طور مستمر در حال پذیرش مهاجر است، لیکن وجود علاقمندان زیاد، امر مهاجرت به استرالیا را سختتر و زمانبرتر کرده است. چنانچه مایلید به استرالیا مهاجرت کاری داشته باشید اطمینان حاصل نمایید که اطلاعات کاملی در خصوص با چالش های مهاجرت به استرالیا دریافت کرده اید و از مشاوره مهاجرتی مناسب استفاده نمایید. در این جا مختصری از اطلاعات مهاجرت کاری استرالیا و ویزای تخصص را برای شما قرار داده ایم تا در صورت علاقه مندی با ما تماس بگیرید و از اطلاعات دقیق و جزئی کارشناسان ما بهره مند شوید.


شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای تخصص استرالیا :


1.سن بیشتر از 18 سال و کمتر از 45 سال.


2.رشته  باید در لیست مهارت های لازم استرالیا موجود باشد


3.کسب امتیاز لازم در امتحان IELTS


4.حداقل1 سال سابقه کار در رابطه با رشته از 24 ماه قبل از اقدام برای مهاجرت


شیوه های مهاجرت از طریق تخصص 


1. مهاجرت افراد متخصص مستقل : این ویزا، ویزای اقامت دائم می باشد.


2. مهاجرت اشخاصی که از حمایت ایالتی برخوردارند :این ویزا نیز ویزای اقامت دائم می باشد


3. مهاجرت به روش حمایت مناطق خاص این ویزا، ویزای مشروط سه ساله می باشد.


میزان علاقه متقاضیان به کشور استرالیا و شرایط آن واقعا به طرز فزاینده ای در حال افزایش است لذا تصمیم گرفتیم در باب ویزای استرالیا از طریق کار یا همان skilled workerاسترالیا تمام شرایط را برای شما عزیزان شرح دهیم . نکته حائز اهمیت این است که شما بدانید شرایط ویزای کار استرالیا بسیار در حال تغییر است و اگر بخواهیم واقع بینانه در مورد ویزای کار استرالیا سخن بگویم بایستی به این نکته اشاره کنیم که اساسا ویزای استرالیا در سالهای گذشته مدام سخت گیرانه تر شده و شرایط ورود هر روز برای سیل اشخاصی که در حال مهاجرت هستند مشکل تر می گردد .


دقت بفرمایید اقدام برای استرالیا این ریسک را دارد که پیش از اینکه شما مدارک را جهت صدور ویزا ارسال دارید ، قوانین ویزای مذکور تغییر یابد و کلا شما با این حالت مواجه شوید که وقت و سرمایه را صرف نموده اید اما قانون تغییر کرد اما در کنارش این خوبی را هم دارد که اگر جهت استرالیا اقدام کنید ویزای کار کشوری را اخذ نمودید که امکانات بالایی دارد و تشنه نیروی کار می باشد .


به هر حال هر اقدام حقوقی میتواند هم نقاط ریسک هم نقاط قوتی را داشته باشد و ویزای استرالیا و مهاجرت به استرلیا از طریق ویزای کار نیز از این حالت مستثنی نیست .


در بین ویزاهای skilled worker   در استرالیا زیر گروه های متفاوتی وجود دارد که ما در ذیل به بعضی از آنها می پردازیم :


زیر گروه ۱۸۹ بهترین حالت ویزا برای کسانی است که اقامت دائم بگیرند زیرا شخص می تواند انتخاب کند کدام ایالت را برود و از ابتدا برای اقامت دائم اقدام میکند ، در واقع اگر امتیاز شما برای مهاجرت به استرالیا از طریق این ویزا صورت گیرد خود میتواند نقطه مثبتی باشد زیرا این ویزا یکی از بهترین انواع ویزا برای کسانی است که میخواهند جهت استرالیا و مهاجرت کاری و اقامت آن اقدام نمایند .


در مقابل زیر گروه ۱۹۰ است که که فقط استانی که اسپانسر شما شده ، شما به آنجا میتوانید مهاجرت کنید و وقتی ویزا را گرفتید باید به همان ایالت بروید البته در اینجا شما امکان انتخاب بین چند ایالت و نه همه ایالات را دارید .در ساب کلاس ویزای ۱۹۰ از دو سال ویزایی که به شخص اعطا میشود اگر شخص یک سال کار کند ، به وی اقامت دائم اعطا میشود. بنابراین این ویزا مانند ویزای قبل از ابتدا ویزای اقامت محسوب نمی شود. در این حالت در دوسال اول باید در ایالتی که شما را اسپانسر کرده  اقامت کنید. البته در آن  ایالتی که اسپانسر شما شده ، هر جایی که بخواهید میتوانید اقامت کنید و از نظر محدوده هیچ محدودیتی نخواهید داشت. بعد از زیر گروه ۱۸۹که بهترین زیر گروه در مهاجرت کاری به استرالیا است ، این زیر گره ۱۹۰ بهترین زیر گروه به جهت مهاجرت می باشد .


زیر گروه بعدی ، زیر گروه ۴۸۹ می باشد ، این ویزایی است که یک ایالت باید اسپانسر شما شود که ایالت شما انتخابی نیست و داخل این ایالت شما باید در منطقه ای خاص اقامت کنید . در ویزای قبلی شما چند گزینه برای اسپانسر شدن دارید اما در این زیر گروه شما فقط یک ایالت را میتوانید انتخاب کنید و در ضمن بعضی موارد و برای امتیاز بیشتر حتی منطقه اقامت شما با انتخاب دولت است و شما نمیتوانید هر محدوده ای را انتخاب کنید. این ویزا ۴ ساله است و یک لیستی وجود دارد که شما در کدام منطقه باید کار کنید .در این نوع ویزا هم شما باید از چهار سال ۲ سال را کار کنید تا ویزای اقامت دائم شما تمدید شود.


فرق اساسی ۱۹۰ با ۴۸۹ در این است که شما در اولی قدرت انتخاب دارید بین چند ایالت اما در ۴۸۹ شما  قدرت انتخاب بین چند ایالت را ندارید .


حقایقی جالب در مورد استرالیا

استرالیا، کشوری که آمار بالای رفاه و سلامت مردم آن، وسوسه‌ای است برای آنان که در فکر مهاجرت هستند. این کشور مهد کانگوروها است و جاذبه‌های طبیعی بسیار دارد. اگر قصد سفر یا مهاجرت به استرالیا دارید، در ادامه با ما همراه باشید و چند حقیقت جالب درباره این کشور بخوانید.

استرالیا یکی از کشورهای مهاجرپذیر است که برای اولین بار توسط انگلیسی‌ها کشف شد و تا مدت‌ها مستعمره‌ی انگلستان بود. در مورد این کشور اطلاعات و حقایق بسیار جالبی وجود دارد که باید بدانید:


۱. قبل از ورود انگلیسی‌ها به استرالیا، بومی‌های این منطقه از ۵۰ هزار سال پیش در آن ساکن بودند.


۲. استرالیا دوازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را دارد و در سال ۲۰۱۴ در رتبه بندی شاخص درآمد فردی، در پنجمین رتبه قرار گرفت. 


۳. استرالیا در شاخص توسعه‌ی انسانی در جهان که کیفیت زندگی، بهداشت، آموزش و آزادی اقتصادی را می‌سنجد، در رتبه‌ی دوم قرار دارد.

  ادامه مطلب ...