مهاجرت استرالیا

اقامت و مهاجرت به استرالیا

مهاجرت استرالیا

اقامت و مهاجرت به استرالیا

ملبورن استرالیا

درباره ملبورن استرالیا گفتنی زیاد است. ملبورن پایتخت ایالت ویکتوریا در کشور استرالیاست که در کنار خلیج پورت فلیپ و در امتداد رود یارا قرا گرفته است. درست است که ملبورن یکی از قوی ترین اقتصاد ها را در بین شهرهای پر جمعیت دنیا دارد و کیفیت زندگی در آن بالاست اما ملبورن فقط برای زندگی مورد توجه قرار نمی گیرد و سالانه میلیون ها دلار از صنعت توریست درآمد کسب می کند. ملبورن شهری زیباست که در زمینه هنر، فرهنگ، مد، ورزش و تفریح، گردشگری و حتی آموزش عالی بسیار مورد توجه است و سالانه بیش از 3 میلیون توریست و گردشگر از شهر ملبورن دیدن می کنند. مردم شهر ملبورن در بالاترین سطح امنیت، خدمات درمانی، آموزش، زیر ساخت های اقتصادی و محیط زیست زندگی می کنند. 

 

جمعیت، زبان و دولت محلی ملبورن

ملبورن بیش از 5 میلیون نفر جمعیت دارد. یکی از مهمترین ویژگی های دولت مرکزی ملبورن توانایی آن در مدیریت و ایجاد بستر مناسب برای زندگی افراد با فرهنگ های مختلف است. حدود 40 درصد ساکنین شهر ملبورن مهاجرینی هستند که در خارج از کشور استرالیا متولد شده اند و میانگین سنی ساکنین ملبورن 35 سال است. همچنین 58 درصد از ساکنین شهر ملبورن استرالیا تحصیلات خود را بعد از دوران مدرسه ادامه داده اند از قشر تحصیل کرده به شمار می آیند.

تنوع مهاجران و نسل های مختلف در شهر ملبورن بی نظیر است. این شهر زیبا با فراهم کردن شرایط برابر زندگی برای میلیون ها نفر از فرهنگ ها و زبان ها مختلف، بستری یکپارچه برای رشد اقتصادی و رفاه شهروندی را ایجاد کرده است. زبان رسمی مردم در شهر ملبورن انگلیسی است. در کنار زبان انگلیسی در شهر ملبورن مردم به بیش از 100 زبان دیگر صبحت می کنند. طبق آمار رسمی 30 درصد از شهروندان شهر ملبورن در خانه های خود به زبان غیر از زبان انگلیسی صحبت می کنند. زبان هایی مثل هندو، ایتالیایی، عربی، یونانی و ویتنامی از رایج ترین زبان های غیر انگلیسی در بین شهروندان شهر ملبورن است.

آب و هوای ملبورن

آب و هوای ملبورن مانند سایر شهرهای ایالت ویکتوریا، معتدل است. تابستان ملبورن گرم، پاییزهایش معتدل و زمستان ملبورن خنک است. فصل بهار ملبورن آفتابی و دلچسب است. در اکثر روزها، آسمان ملبورن صاف است و آلودگی هوای زیادی ندارد. در واقع کیفیت هوا در استرالیا بالاست و درصدی از مهاجرین دلیل خود برای زندگی در استرالیا را همین هوای پاک می دانند. آب و هوای ملبورن ممکن است در طول روز تغییرات زیادی داشته باشد و همراه داشتن لباس گرم و یا یک چتر، از برنامه های عادی زندگی مردم ملبورن است.

شرایط دولت مرکزی در ملبورن استرالیا

ایالت ویکتوریا که ملبورن نیز در قلمرو حکومت آن است 79 کنسول محلی دارد که وظیفه نظارت بر قوانین را بر عهده دارند. دولت مرکزی ویکتوریا مسئول اصلی تمام جوانب اجرای قانون در رده های مختلف در شهر ملبورن است. شاید این مسئله برای شما غیر قابل باورباشد که چطور در شهری مثل ملبورن تعداد زیادی از افراد با گویش های مختلف و از کشور ها و نژاد های متفاوت با هم زندگی می کنند اما توان دولت مرکزی در وضع قوانین برابر شرایطی بسیار مناسب را برای این تنوع بی نظیر فرهنگی بوجود آورده است.

نکاتی درباره شهر ملبورن

ملبورن نیز مانند هر شهر دیگری، ویژگی های منحصر بفردی دارد که می تواند برخی از آنها را در اینجا ببینید:

ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیاست که از سال های 1901 تا 1927 به مدت 26 سال پایتخت استرالیا بود و پس از این زمان شهر کانبرا به عنوان پایتخت کشور استرالیا انتخاب شد.

یکی از نکات جالب شهر ملبورن سیستم حمل و نقل و به خصوص تراموای ملبورن است. ملبورن یکی از قوی ترین سیستم های رفت آمد شهری بر پایه تراموا را درجهان دارد. این سیستم به عنوان یکی از پاک ترین سیستم های حمل و نقل ، درتمام شهر بخش های شهر ملبورن به چشم می خورد و شما می توانید با سرعت و هزینه مناسب به هرکجای شهر سرک بکشید.

ورزش در کشور استرالیا اهمیت زیادی دارد و این موضوع در شهر ملبورن چشمگیر تر است. علاوه بر اماکن ورزشی حرفه ای که برای مسابقات المپیک و جهانی در ملبورن ساخته شده اند این شهر دارای هزاران مرکز و باشگاه های ورزشی برای استفاده عموم است.

شهر ملبورن به عنوان پایتخت ورزشی دنیا نیز شناخته می شود. مسابقات تنیس آزاد، فرمول یک گرند پریکس استرالیا، ای‌اف‌ال گرند فینال (AFL Grand Final) و موتو جی. پی (MotoGP) تنها تعدادی از مسابقات بین المللی و معتبری است که هر سال در شهر ملبورن برگزار می شود.

جاذبه های گردشگری ملبورن استرالیا:

ملبورن پر از مکان هان تفریحی زیباست. مکان های تاریخی زیادی از زمان ورود اروپایی ها در این شهر به یادگار مانده است. خط ساحلی 2000 کیلومتری ایالت ویکتوریا از مقاصد مهم تفریحی و استراحتی برای شهروندان ملبورن در تابستان به حساب می آید. در ادامه برخی از زیباترین مکان های گردشگری ملبورن را معرفی می کنیم:

باغ گیاه شناسی سلطنتی (Royal Botanic Gardens)

این باغ زیبا در سال 1800 میلادی تاسیس شده است که مجموعه ای زیبا از گیاهان بومی استرالیا و مجموعه های نادر از گیاهان در حال انقراض و نایاب دنیاست. در سراسر این باغ مسیر های پیاده روی زیبا به همراه نیمکت ها و مجمسه های تزئینی قرار گرفته است. بر اساس آمار اداره گردشگری ملبورن هر ساله نزدیک به 2 میلیون بازدیدکننده از باغ گیاه شناسی سلطنتی ملبورن دیدن می کنند. اگر به شهر ملبورن سفر کردید دیدار از این مکان زیبا را از دست ندهید.

باغ وحش ملبورن (Melbourne Zoo)

نام باغ وحش ملبورن را در این شهر زیاد می شنوید. این باغ وحش سومین باغ وحش قدیمی در جهان است و در حال حاضر برای نگهداری حیوانات در آن از پیشرفته ترین تجهیزات استفاده می شود. کشور استرالیا به حیات وحش احترام زیادی گذاشته می شود و هر ساله میلیون ها دلار در این کشور صرف نگهداری و حفاظت از حیوانات می شود و باغ وحش ملبورن نیز نمونه ای از این سطح توجه است. بیش از 300 گونه ای جانوری که بعضی از آنها از نمونه های نادر در دنیا به شمار می آیند در باغ وحش شهر ملبورن در شرایط بسیار عالی نگهداری می شوند.حیوانات بومی استرالیا مانند کانگورو، کوالا، وومبت و نوک‌اردکی در این باغ‌وحش زندگی می‌کنند. و در باغ وحش ملبورن تلاش شده است که شرایط زندگی آنها مانند شرایط طبیعی زندگی آنها طراحی شود.

معبد یادبود ملبورن (Shrine of Remembrance)

معبد یادبود یکی از مکان های مورد احترام و مقدس برای شهروندان ملبورن است. این مکان به عنوان یادبود هزاران کشته جنگ جهانی اول در سال 1924 برپاشده است. هر سال مراسم یابود کشته شدگان ویکتوریایی جنگ جهانی اول در این مکان برگزار می شود.بنای این معبد که توسط دو معمار برجسته که خودشان از سربازان جنگ بوده اند طراحی شده است. هر ساله بازدیدکنندگان زیادی از سراسر کشور استرالیا و انبوهی از گردشگران از معبد یابود ملبورن بازدید می کنند.

زندگی در ملبورن استرالیا

ملبورن یکی از بهترین شهرهایی ست که می توانید برای مهاجرت انتخاب کنید. با وجود آنکه ملبورن شهر بسیار گرانی است اما شرایط کار در ملبورن بسیار مطلوب است. برای مهاجرت به استرالیا و زندگی در شهر ملبورن، راه های مختلفی وجود دارد. برای انتخاب بهترین راه می توانید از وکلای مهاجرتی پاسارگاد کمک بگیرید. تیم پاسارگاد هم در دفتر ایران و هم در دفتر استرالیا، آمادگی مشاوره حضوری به شما عزیزان را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.