مهاجرت استرالیا

اقامت و مهاجرت به استرالیا

مهاجرت استرالیا

اقامت و مهاجرت به استرالیا

ارزیابی مدارک تحصیلی در استرالیا

نخستین گام برای اقدام ویزای 189 استرالیا، ویزای 190 استرالیا و ویزای 489 استرالیا، ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی در استرالیا است.

 ارزیابی مدارک تحصیلی در استرالیا توسط سازمانی است که دولت استرالیا برای رسیدگی به این موضوع اختصاص داده است. به عبارتی این ارزیابی تایید می کند که تحصیلات، تجربه و سابق ی کاری متقاضی با شغلی که برای مهاجرت انتخاب نموده است، همخوانی دارد.متقاضی مهاجرت، باید نتیجه ارزیابی مدارک خود را به درخواست ویزای خود، هنگام لاج کردن پرونده، ضمیمه کند.

هر یک از موسسات اسس کنند مدارک در استرالیا، معیارها و استانداردهای متفاوتی برای ارزیابی ملاک خود قرار می دهند. مدت زمان اعتبار نتیجه ارزیابی، تا تاریخ انقضای مندرج در آن یا سه سال از تاریخ صدور است. (هر کدام که زودتر اتفاق بیفتد).

در صورتی که تمایل به دریافت مشاوره در خصوص ارزیابی مدارک تحصیلی در استرالیا برای مهاجرت به استرالیا دارید، با ویزا موندیال تماس بگیرید.  چه نهادی مسوول ارزیابی مدارک برای مهاجرت به استرالیا است؟ در جدول شغل های مورد نیاز دولت استرالیا (SOL)  و همچنین  شغل های ایالتی مورد نیاز دولت استرالیا(CSOL) ، نام سازمان مربوط به رسیدگی به هر ردیف شغلی نوشته شده است. هر یک از این موسسات، قوانین، مراحل، زمان بندی و هزینه های خاص خود را دارند. 

  چگونه مدارک و سوابق ارزیابی می شود؟ 

در اکثر موارد، تحصیلات بالاتر از دیپلم برای گرفتن نتیجه مثبت در ارزیابی مورد نیاز است. در تعداد کمی از مشاغل نیز، سابقه کار مرتبط بالا، می تواند جایگزین مدرک شود. هر کدام از سازمان ها، مشخص می نمایند که برای ارزیابی مثبت در شغل مورد نظر، نیاز به ارایه ی چه مدارکی می باشد. لازم به ذکر است وظیفه سازمان ارزیابی، تنها ارزیابی مدارک متقاضی است و به هیچ عنوان، این موسسات مشاوره در زمینه اخذ شغل و یا پیدا کردن آن برای متقاضیان انجام نمی دهند و نسبت به روند انجام امور مربوط به ویزا، هیچ توصیه و راهنمایی انجام نمی دهند. 

  هزینه ی ارزیابی مدارک برای مهاجرت به استرالیا: هزینه ی ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی، بین 500 تا 800 دلار، و هزینه ارزیابی مشاغل فنی و حرفه ای، 2200 دلار استرالیا می باشد.  

 مدت زمان ارزیابی مدارک برای مهاجرت به استرالیا: مدت زمان رسیدگی به مدارک و اعلام نتایج بسته به سازمان مربوطه متفاوت است و معمولا بین 1 تا 4 ماه متغیر است.   ارایه ی بیش از یک گواهی ارزیابی مدارک: هر متقاضی باید هنگام دریافت دعوتنامه دولت استرالیا، تنها برای یک شغل انتخابی در لیست ها، درخواست ویزا بدهد. اگر چه وی مختار است مدارک خود را برای هر چند شغل مختلف که مایل است، ارزیابی نماید، اما نهایتا، باید یکی از شغل ها را انتخاب کند و امکان تغییر شغل، بعد از ارایه درخواست ویزا ندارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.